Pohjoisen aluejoukkuetoiminta

Vuonna 2024 kilpailevien aluejoukkueiden ikäluokat ovat

• C-ikäiset 2010-2011 syntyneet
  • B-ikäiset 2008-2009 syntyneet

Lisätietoja aluevalmennukseen ja leireihin liittyen Pohjois-Suomen alueen päävalmentajalta:

Markus Vilander, 040 670 3804, aluevalmennus.pohjoinen@gmail.com

Kuva Lapin kansa

Aluevalmennus koostuu paikallisista teholeirityksistä, massa- ja valintaleireistä sekä valtakunnallisista yläkoululeireistä, joiden kautta motivoituneimmat ja kyvykkäimmät pelaajat pääsevät edustamaan Pohjois-Suomea aluejoukkueiden SM-turnaukseen C- ja B-junioreissa.

Aluevalmennus ja aluejoukkuetoiminta on suunnattu tavoitteellisesti lentopalloon suhtautuville junioreille, heidän vanhemmilleen ja valmentajilleen. Tavoitteena on kehittää junioreiden fyysisiä ja taidollisia ominaisuuksia huippu-urheilun näkökulmasta ja sitä kautta luoda pohjaa lentopalloilijanpolulle aikuisten sarjoihin.

Katsastustoiminta

Teholeirit ja tehotreenit ovat pääsääntöisesti D-ikäisille suunnattuja ja kaikille avoimia, johon pelaajat voivat tulla näyttämään taitojaan sekä hankkimaan tietoa ja osaamista urheilijana ja lentopalloilijana. Teholeirityksen osallistumisvaatimuksena on, että urheilijalla on vanhempi tai valmentaja mukana. Teholeiritys toteutetaan paikallisesti mahdollisimman lähellä lapsia ja nuoria.

Yläkoululeirtys on myös osa aluevalmennusta, joka tarjoaa urheilijalle mahdollisuuden kehittyä urheilijana ja lentopalloilijana. Lisätietoa lyötyy yläkoululeiritykset -sivulta.

Massaleirit ovat leirejä, joiden tarkoituksena on antaa jokaisella mahdollisuus näyttää omat taidot lentopalloilijoina. Massaleirit ovat tervetulleita kaikki alueen kyseisen ikäluokan lentopallopelaajat.

Lisäksi katsastustoimintaa tapahtuu läpi vuoden turnauksissa, joissa aluevalmentajat ovat hyvin tiiviisti mukana.

Valintaleirit

Valintaleirit ovat aluevalmennuksen viimeinen vaihe ennen Alue SM-turnausta. Aluevalmentajat kutsuvat pelaajat leireille joiden jälkeen julkaistaan lopulliset Pohjois-Suomen edustusjoukkueet, jotka osallistuvat vuosittain järjestettäviin aluejoukkueiden SM-turnaukseen. Valintaleirit järjestään Rovaniemellä Santasport Lapin Urheiluopistolla.

Seuravalmentajat ja pelaajien vanhemmat ovat tervetulleita seuraamaan leirejä.

Aluevalmentajat ja yhteyshenkilöt - Pohjoinen

Alueen aluevalmentajat ja muut yhteyshenkilöt löydät alla olevan linkin kautta:

Aluevalmennuksen yhteyshenkilöt